piatok 1. februára 2013

Vznešený divoch

Z anglického originálu: The Duke of Shadows (2008)

Autor:
Meredith Duran

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Zuzana Therová

Počet strán: 280

Rok vydania: 2012



Píše sa rok 1857. Mladá Emma Martinová prichádza do Dillí, aby sa vydala za svojho dlhoročného snúbenca Marcusa Lindleyho. Jej príchod poznamenala tragédia: ako jediná prežila stroskotanie lode, pri ktorom zahynuli jej rodičia. Slobodomyseľná, umelecky nadaná dievčina sa nevie zaradiť do pokryteckej, snobskej spoločnosti a sklame ju aj snúbenec, z ktorého sa čoskoro vykľuje podliak a sukničkár. Keď sa chystá Lindleyho opustiť, vypukne v Dillí krvavá vzbura proti Britom. Emminou jedinou nádejou na záchranu je Marcusov bratanec Julian Sinclair, záhadný a nebezpečne príťažlivý muž, ktorému v žilách koluje zmiešaná krv.


Príbeh je zaujímavý už len tým, v akom prostredí sa odohráva (teda aspoň jeho prvá časť). Máloktorá spisovateľka totiž píše o Indii - popravde, Meredith Duran je prvou, ktorú poznám. 

Kniha sa číta ľahko a rýchlo. Napriek tomu mi pri čítaní niečo vadilo. Možno to bol nedostatočne dobre vykreslený vzťah Emmy a jej snúbenca, ktorý si ju najskôr chcel vziať, potom nechcel a nakoniec zasa chcel. Táto časť mi prišla trochu nedomyslená. Rovnako sa mi nepozdávalo ani správanie hlavnej hrdinky, aspoň v niektorých situáciách - najmä keď sa v Anglicku opätovne stretla s Julianom. 

Mala som pocit, že tie postavy toho prežili oveľa viac ako nám na papieri ponúkla autorka. Škoda.

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára