štvrtok 14. novembra 2013

Vyvolená


Názov knihy: Vyvolená (2013)

Autor: Ľubica Mišíková

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 248

Rok vydania: 2013




Gelt už pri prvom pohľade na Lesnu vedel, že je vyvolená jeho srdca. Bol však presvedčený, že láska sa dá aj vynútiť... Koľko času musí prejsť, aby pochopil, že v láske niet miesta pre strach a moc? Koľko času musí prejsť, aby jej srdce prijalo ponúkanú lásku? 


Pútavá, pohlcujúca a k zamysleniu hodná - taká je kniha o pyšných ogorstkých mužoch, na ktorých sídlo padla kliatba. Ešte aj teraz sa mi v mysli vynárajú Hádačove slová: "Vaša pýcha... vaša škoda."

S takou tvrdohlavou hrdinkou akou bola Lesna som už dávno nemala tú česť. Ale musím sa priznať, že som ju -v duchu- sama podnecovala, aby sa nevzdávala a bojovala ako levica. A pravdaže, čakala som na moment, kedy u nej nastane zlom a ona si uvedomí, čo je na svete dôležité, pre čo sa oplatí žiť. Veď nakoniec, každý z nás musí prejsť kus cesty, kým príde na to, čo je jeho zmyslom života. Čakalo to Lesnu, Gelta... a nielen ich. Autorka sa nezamerala na premenu iba u hlavných hrdinov, zašla ďalej - svojou zmenou si museli prejsť všetci obyvatelia panského sídla Ogorta... i Rima, a najmä jej manžel Vesen. Priznám sa, tomu chlapovi som neverila - neverila som, že by sa dokázal zmeniť. Napriek tomu, po tom všetkom, čím si musel prejsť, som rada, že dostal druhú šancu...

Pyšné slovanské sídlo Ogorta dlho platilo za svoju hrdosť. Až Lesna im svojou dobrotou ukrytou hlboko vo svojom vnútri ukázala, že sa veci dajú riešiť aj iným spôsobom ako iba pomstou a vyhrážkami...

Kniha je plná krásnych myšlienok, nejeden raz núti čitateľa zastaviť sa a premýšľať o ich význame. A som si istá, že mnoho ďalších zaujímavých myšlienok v nej nájdem, aj keď si ju prečítam druhýkrát... a potom znova... a znova.

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára