pondelok 13. januára 2020

Anjel strážny

Originál: Guardian Angel (1990)

Autor: Julie Garwood

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Mária Huttová

Počet strán: 312

Rok vydania: 2010


Keď Caine, markíz z Cainewoodu, čaká v krčme na obávaného piráta Pohana, aby sa pomstil za smrť svojho brata, zrazu sa tam zjaví nádherná dievčina Jade. Prosí Caina, aby ju zabil, lebo nechcie zomrieť rukami lotrov, ktorí ju prenasledujú...  


Povedané pár slovami, Julie Garwood patrí k autorkám historických romancí, ktoré sú plné silných hrdiniek, často rebeliek a hrdinov, zarytých starých mládencov, ktorí však vďaka stretu so silnou hrdinkou podľahnú láske. Tento vzorec zväčša funguje výborne. Čitateľovi prináša celú škálu pocitov - od hnevu, až nenávisti, cez vášeň až po radostné slzy zo šťastného konca. 

To všetko je v poriadku, pretože my radi prežívame všetko, čo hrdinovia. Avšak, neviem prečo, v tomto románe to u mňa nefungovalo. Vôbec. Jedinú emóciu, ktorú vo mne vyvolal bola chuť praštiť knihu o stenu a viac sa k nej nevracať. 

Keďže som mierumilovná osoba (čo sa týka kníh 😁), neurobila som to. Naopak, neustále som samu seba presviedčala, že tá kniha nemôže byť až taká zlá ako sa mi zdá (nezdalo sa mi to), že treba čítať ďalej, určite sa to zlepší (nezlepšilo). A tak som ju (horko-ťažko) dočítala. Veď Garwood. Patrí sa.

Poviem vám, bolo to utrpenie. Hrdinka Jade bola neskutočne hysterická ženská. Väčšinu času sa správala ako jedno rozmaznané decko. Neznášala som ju od samotného začiatku. Ono by mi ani tak neprekážalo, že hrdinka nepatrí k mojim favoritkám, v románoch je mnoho postáv, s ktorými môžem sympatizovať (ale nie v tomto 😑). 

Caine nebol úplne ideálnym hrdinom, avšak nebol mi ani nepríjemný ako Jade. Naopak, skôr som ho ľutovala, že mu autorka dopriala takú nemožnú životnú partnerku. 

Príbeh bol zamotaný (niekedy až priveľmi), veľmi dobrodružný, neustále sa niečo dialo... napriek tomu ma nezaujal. Či už to bolo podaním, alebo prekladom (niektoré vety, dokonca dialógy, nedávali zmysel, z čoho usudzujem, že kniha neprešla poriadne rukou redaktora), musím konštatovať, že som z neho ostala viac znechutená ako potešená. A tiež zarazená, pretože napríklad knihy ako Kráľovský dar a Zámky, ktoré v sérii Crown´s Spies nasledujú patria k mojim obľúbeným 😯


Moje hodnotenie:

Crown's Spies
1. The Lion's Lady (Tajomná princezná)
2. Guardian Angel (Strážny anjel)
3. The Gift (Kráľovský dar)
4. Castles (Zámky)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára