piatok 11. decembra 2020

Keď srdce zavolá

Originál: When Calls the Heart (1983)
 
Autor: Janette Oke   
 
Vydavateľstvo: kumran.sk 
 
Preklad: Zuzana Vengliková
 
Počet strán: 264 
 
Rok vydania: 2020
 

Ani vynikajúce vzdelanie a výchova nepripravili Elizabeth na život na dosiaľ neosídlenom území západnej Kanady... Elizabeth Thatcherová je húževnatá a vzdelaná krásna mladá žena. Keď si nájde miesto učiteľky v škole na úpätí kanadskej časti Skalnatých vrchov, úplne ju zaskočia nehostinné podmienky, v ktorých sa ocitne. Napriek tomu je odhodlaná uspieť v neľahkej úlohe zapadnúť medzi miestnych a formovať srdcia a mysle svojich žiakov. S rovnakou zanovitosťou si drží odstup od všetkých mužov. Až kým nestretne Wynna Delaneyho, člena Kráľovskej kanadskej jazdnej polície... 

 

Musím priznať, že Keď srdce zavolá je veľmi milá knižka. Ak si niekto chce oddýchnuť pri niečom jednoduchom, ľahkom a milom, určite by mal po nej siahnuť. Dejovo neponúka žiadne dychberúce zvraty, drámu, ani intrigánstvo a chuligánstvo. Pravdaže, hrdinka prežíva určitý druh životných trampôt. Má dni, v ktorých sa teší zo života, no má aj dni, keď si myslí, že sa všetko spriahlo proti nej. Suma sumárum to však nie je nič nervy drásajúce, či v ničom väčšie/horšie, čo by neprežíval ktokoľvek na svete.

Hlavnou hrdinkou románu kanadskej spisovateľky je učiteľka Elizabeth. Je mladá, plná života, snov a túžob. Vyrastá v milujúcej rodine, no práve nastal čas sa osamostatniť. Šancu vidí v práci učiteľky, ktorú berie skôr ako poslanie. Keď ju jej brat pozve na západ, ktorý sa postupne osídľuje a učiteľov je tam ako šafranu, rozhodne sa prijať jeho ponuku a odíde za ním do Calgary. V malom mestečku by mala nastúpiť od septembra ako učiteľka, no nestane sa tak. Dostane ponuku odcestovať do menšieho mestečka (skôr dedinky) Pine Springs vzdialenom viac než sto kilometrov od Calgary.

Pre Elizabeth je to výzva a ponuku prijme. Obyvatelia Pine Springs sú nadšení z novej učiteľky a ona hneď pocíti, že je tam vítaná.

Pravdaže, aká by to bola romantická kniha bez štipky romantiky? Janette Okeová nezabudla ani na túto líniu. A hrdinke dopriala poznať a okúsiť lásku. Elizabeth sa však nezamilovala len tak do niekoho, ale do člena Kráľovskej kanadskej jazdnej polície. Wynn je muž, pri ktorom sa jej zakaždým rozbúcha srdce. No zároveň je to aj muž, ktorý sa neplánuje oženiť. Nechce totiž trápiť svoju manželku večným sťahovaním sa kvôli jeho dôležitej a neraz neľahkej práci. Zaujala ma jeho práca, priznávam. O Kráľovskej kanadskej jazdnej polícii som ešte nepočula a preto som sa rada o tomto povolaní dozvedela viac. I keď autorka veľmi šetrila slovami a ponúkla len základné informácie. To ma naštartovalo otvoriť si google a sama si o tom niečo viac pohľadať 😉

Kniha bola istým spôsobom i vtipná. Bavilo ma napríklad sledovať ako si Elizabeth nedokázala poradiť s hlodavcami. Bojovala proti nim spôsobom, že ju pomaly vysťahovali z domu 😅 Ešteže si ju farmári vážili a myši jej pomohli úspešne zlikvidovať. 

Ako som povedala už v úvode, kniha sa veľmi ľahko číta a je určená na chvíle oddychu. Okrem iného je to aj prvý diel série Príbehy z kanadského západu. A takisto existuje seriál s rovnomenným názvom, ktorý natočili na námet Janettiných kníh. Priznám sa, videla som z nej asi dve časti, čo ma nakoplo prečítať si knihu. Seriál ma totiž veľmi nenadchol a chcela som vedieť, či je kniha lepšia (pretože väčšinou býva 😁) Musím ale podotknúť, že kniha sa absolútne nezhoduje so seriálom - len námetom príchodu učiteľky na západ.

Moje hodnotenie: ★★★

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára