nedeľa 29. apríla 2012

Úprimnosť a klam

Z anglického originálu: Presumption (1993)

Autor:
Julia Barrett

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Alica Lajdová

Počet strán: 200

Rok vydania: 1998



Po nerozvážnom úteku s poručíkom Wickhamom, ktorý jej zlomil srdce, mladučká Georgiana Darcyová usúdi, že by mala byť vo vzťahu k mužom opatrnejšia. Stretáva však hneď dvoch nápadníkov. Jedným z nich je kapitán Thomas Heywood, vojak a šľachtic, a druhým architekt James Leigh-Cooper, ale ten nepochádza z urodzenej rodiny. Zaľúbi sa do šarmantného kapitána, ktorý ju opantá zvodnými rečami, no v tej chvíli netuší, aké prekvapenia jej osud ešte pripraví.


Som fanúšik Jane Austenovej. Ako správny "fanda" by som si teda mala prečítať aj rôzne diela od ľudí, ktorý sa ju po a) buď snažia napodobniť, alebo za b) pokračovať v tom, čo napísala, načrtla a pod.

Pravdaže, čítala som rôzne diela, kde iný autor pokračoval, resp. písal o hrdinoch iného autora - ako napr. Scarlett alebo najnovší Rhett Buttler po originálnom Odviate vetrom, alebo Večná Ambra 2 a 3. A úprimne, už nikdy to nebolo ono. Ten štýl písania, ten cit pre detaily, to už jednoducho žiaden iný autor nedokáže zachytiť. Prečo sa vôbec o to snažia? Sláva? Peniaze? Asi.

Tento prípad je niečo podobné. Príbeh Georgiany, Darcyho sestry sa dá prečítať, ale keď si odmyslím známe postavy od Jane Austen, potom mi napadne, mala by kniha úspech, keby sa postavy volali inak? Odpoveď si môže dať každý sám.


Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára