nedeľa 29. apríla 2012

Nevesty: Pirátova nevesta

Z anglického originálu: The Least Likely Bride (2000)

Autor:
Jane Feather

Vydavateľstvo: WIST

Preklad: Jarmila Majerová


Počet strán: 322

Rok vydania: 2002



Olivia Granvillová je poslednou z trojlístka dievčat, ktoré si na prahu dospelosti sľúbili, že sa nikdy nevydajú. Hoci Portia a Pheobe sľub nedodržali, ich priateľstvo má pevné puto. Olivia je jedinou z dievčat, ktorá tvrdohlavo trvá na to, že ostane navždy slobodná. To však netuší, ako veľmi na ňu zapôsobí stretnutie s urasteným kapitánom pirátov Anthonym Caxtonom, ktorého posádka ju nájde doráňanú po páde z útesu. Keďže sivooký kapitán je nielen odvážny morský vlk, ale aj skúsený liečiteľ, čoskoro postaví Oliviu na nohy. A tak sa aj posledná z trojice rebelantiek, hĺbavá duša s nosom večne v knihách, ako šibnutím čarovného prútika premení na vášnivú milenku, ktorá sa rozhodne vziať osud do vlastných rúk.



V podstate Olivia svoj sľub neporuší, lebo hoci zahorí láskou ku pirátovi, nakoniec si ho aj tak nevezme. Tým pravdaže nechcem povedať, že koniec knihy je tragický :-) Nie, len v podstate nekončí svadbou, ako by si mnohí mysleli.

Príbehy s pirátmi, korábmi lodí a vôbec s rozbúrenou či pokojnou hladinou mora nikdy neboli mojou šálkou kávy, avšak musím priznať, že tento je jedným z mála, ktorý ma skutočne zaujal. (Hoci, keď to tak rátam je asi štvrtý v poradí, ktorý ma milo prekvapil. Prvé miesto si drží Nežný darebák Johanny Lindsey, druhé Tajomný smaragd od Meagan McKinney a tretie zase Kapitán rozkoší Kresley Cole.) Ostatné boli priemerné, popr. nezaujímavé, resp. niečím ma iritujúce :-D 

Aj od Jane Feather som už čítala príbeh s touto tematikou a veru neskončilo sa to slávne - viď Osídla lásky. Preto som aj k tomuto príbehu nepristupovala s priveľkým nadšením. No... ako celá séria "Nevesty" ani príbeh najmladšej Olivie nesklamal a šiel v podobnom duchu a tempe ako predchádzajúce dva. Fakt dobré. A dokonca miestami vtipné, čo u Jane nebýva celkom zvykom.

Aj by som dala plný počet hviezdičiek, ale jednu uberiem a to kvôli tomu, že Olivia sa v predchádzajúcich dielach viac zakoktávala, a človek by preto očakával, že tomu nebude inak ani tu (i keď toto by sa ešte dalo prežuť). Ale čo je dôležitejšie, Brian Morse, jej nevlastný brat "vstal z mŕtvych", keď to poviem tak poeticky, a vysvitlo, že Olivii ubližoval od malička - čo sme pravdaže vedeli z predchádzajúcich dvoch častí. Kým jej ale ubližoval viac-menej vysmievaním sa a robením zle, v tejto časti autorka pritvrdila a dodala aj psychicko-fyzickú traumu - hoci iba naznačila, a nie celkom presne popísala, čoho sa Brian na svojej malej sestričke dopustil. A to robiť nemusela. Aj keď ju istým spôsobom chápem - akú inú zápletku by vymyslela? Bez Briana, ktorý sa v podstate túžil pomstiť celej Granvillovej rodine (hoci najmä Oliviinmu otcovi Catovi) by musela vymýšľať nového zloducha, ktorý by mal dôvod uškodiť nevinnej Olivii. Táto trilógia mi pripomína denný seriál. Najskôr postavu zabijem a neskôr o rok, o dva (keď sa mi to hodí) ju opäť vrátim do deja a tvárim sa, že vlastne vôbec nezomrela - že ju iba zranili a jej tak dlho trvalo zotavenie. Uff... krútim hlavou. Najmä, že sa také niečo odohralo v 17. storočí! No čo, možno vtedy mali kvalitných felčiarov ;-D 

Jedno je isté, keby som knihu čítala samostatne - bez predchádzajúcich dvoch častí - celé to dianie okolo Briana Morsa by som neriešila, ale vadilo by mi, že mám nedostatok informácií o Catovi, Rufusovi, Portii a Pheobe - čo by ma najskôr viedlo k tomu, aby som si prečítala aj ich príbehy :-) Séria je jednoducho veľmi prepojená... hold, je to trilógia. No rozhodne veľmi vydarená.

Moje hodnotenie: ★★★★

Bride Trilogy
1. The Hostage Bride (Nevesty: Vyhnancova nevesta)
2. The Accidental Bride (Nevesty: Markízova nevesta)
3. The Least Likely Bride (Nevesty: Pirátova nevesta)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára