sobota 14. júla 2012

Kouzlo polibku

Z anglického originálu: The Pleasure of Her Kiss (2003)

Autor: Linda Needham


Vydavateľstvo: Oldag

Český preklad: Magda Cindričová

Počet strán: 304

Rok vydania: 2010



Jared Hawkesly sa oženil a nezáležalo mu na tom, že Kathryn, jeho nastávajúcu vôbec nepoznal. Hneď po obrade musel odísť na veľmi dlhú dobu za oceán - a manželku nechal hospodáriť na svojom sídle. O dva roky neskôr sa Jared vracia a chystá sa konečne venovať svojim manželským povinnostiam. S úžasom však zistí, že Kathryn premenila jeho tichý dom v prosperujúci podnik plný cudzincov, a naviac svojho manžela vôbec nespoznáva. Jared si povie, že to tak nenechá, ale zároveň zisťuje aká je jeho žena energická, samostatná osobnosť. Prepadá jej kúzlu a vie, že sa bude musieť snažiť, aby získal jej srdce. 


Na prekvapenie sa mi kniha páčila. Hlavný hrdina sa čitateľovi mení rovno pred očami z nafúkanca na krotkého baránka. A hoci to spočiatku vyzeralo, že opraty drží v rukách on (aspoň Jared si tak namýšľal), opak bol pravdou. Kathryn bola tá, čo viedla koč :-)

Hľadali si k sebe cestu a našli ju. K tomu sa pripojil kŕdeľ detí, ktoré si Kathryn vzala pod svoje ochranné krídla. Aj keď som spočiatku súhlasila s Jaredom a jeho názorom nájsť deťom nový domov, nakoniec som im dopriala lepší osud. Veď dom bol veľký, srdcia oboch hrdinov ešte väčšie... tak prečo im nedopriať veľkú rodinu? 

Trochu mi nekorešpondovala Jaredova minulosť - predsa človek, ktorý sám vyrastá v biede a chudobe nedopraje deťom rovnaký osud. Kebyže podobné niečo sám nezažil na vlastnej koži, chápala by som, že cudzím deťom bude hľadať iné miesto na "žitie". No tým, že vedel, aký vie byť život krutý, akí vedia byť krutí ľudia, mi prišlo zvláštne, že práve on sa k nim chce zachovať rovnako kruto :-(

Štýl písania ľahký, nevtieravý, príjemný.

Moje hodnotenie: ★★

Gentlemen Rogues
1. The Pleasure of Her Kiss (Kouzlo polibku)
2. A Scandal to Remember
3. Marry the Man Today

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára