streda 11. júla 2012

Tajomný oheň

Z anglického originálu: Secret Fire (1987)

Autor:
Johanna Lindsey

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Katarína Chlapíková

Počet strán: 288

Rok vydania: 2010



Katherine St. Johnovú uniesli po tom, ako ju na londýnskej ulici z koča sledoval knieža Dmitrij Alexandrovov a zatúžil po nej. Po ich prvom vášnivom stretnutí z nej knieža urobil svoju zajatkyňu. Hoci mu počas dlhej plavby po rozbúrenom mori do zlatom vyzdobených petrohradských palácov dávala jasne najavo, čo si myslí o jeho správaní, stala sa napokon otrokyňou svojej spaľujúcej vášne. Horlivosť, s akou sa o ňu uchádzal, ju napokon donútila kapitulovať pred silou nevyvrátiteľnej lásky. 


Ak by som knihu známkovala, tak za nápad by dostala veľmi výborný a za prevedenie dobrý. Mala som s knihou morálny problém - nepáčilo sa mi, že Katherine nadrogovali a Dmitrij to podlo využil :-( Kebyže jej to spravil iba raz, tak so zažmúrenými očami si poviem, ok. No keď to spravil Dmitrij druhýkrát... nadšenie z čítania ma prešlo. Veď Dmitrijovi stačilo málo a Katherine by mu nakoniec podľahla, nemusel využívať nekalé praktiky (na to ani nebol odkázaný, veď bol, podľa opisov autorky, "krásny, prekrásny, najkrajší" - stačil úsmev, dotyk, pusa a Kit by sama -a s radosťou- podľahla).

Koniec bol tiež zvláštny. Na čo všetko to vyhýbanie sa, utajovanie a schovávanie? Nechcem tete Johanne pindať do remesla, ale keby spravila oboch hrdinov menej tvrdohlavých, niektoré situácie by sa vyvŕbili inak (napr. už spomínané druhé Kitino nadrogovanie alebo útek Kit na britské veľvyslanectvo a následné schovávanie sa pred Dmitrijom v Anglicku) a ich príbeh by som si ako čitateľ užívala oveľa viac.

Moje hodnotenie: ★★ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára