streda 17. apríla 2013

Hriešny knieža

Z anglického originálu: To Wed a Wicked Prince (2008)

Autor:
Jane Feather
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Jozef Kot
 

Počet strán: 304

Rok vydania: 2011



Livia Laceyová si plnými dúškami užíva rušný spoločenský život v Londýne. Je obklopená priateľmi a ctiteľmi a nemá núdzu ani o zámožných ctiteľov. Jej svet sa však obráti naruby, keď sa v meste objaví záhadný, no nesmierne príťažlivý ruský knieža Alex Prokov a začne jej dvoriť.


Po Hriešnom džentlmenovi som dlho váhala nad kúpou voľného pokračovania. Našťastie som takú chybu neurobila. Ešteže máme knižnice, za čo veľmi pekne ďakujem tomu, kto ich vymyslel :-)

Na rozdiel od prvého dielu, tento sa rozbiehal -prekvapivo- sľubne. Livia a Alexander sa navzájom priťahovali, čo autorka vykreslila veľmi dobre. Avšak potom prišlo "politikárčenie", ktorého tam na môj vkus bolo až priveľa a nakoniec sa zmenilo i Alexovo správanie. Miestami som mala pocit, že sám nevie, čo chce a pritom sa na začiatku javil akoby presne vedel, o čo mu ide. Pravdaže, nerátal s tým, že sa do Livie zamiluje, takže možno práve to spôsobilo obrat v jeho správaní.

Zaujímavé bolo, že autorka v knihe neustále vykresľovala Alexovho spojenca Tatarinova ako nepríjemného a nesympatického muža, ktorý má niečo "za ušami". A hoci som očakávala, kedy ukáže svoju pravú tvár, nestalo sa. Zrejme bol iba nesympatický, no hodnoverný.

Zhrnutie na záver: Prvá tretina vysoko čitateľná a chytľavá, zvyšok rozvláčny, pomalý a málo zaujímavý.

Moje hodnotenie: ★★★

Cavendish Square Trilogy
1. A Wicked Gentleman (Hriešny džentlmen)
2. To Wed a Wicked Prince (Hriešny knieža)
3. A Husband's Wicked Ways (Hriešny manžel)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára