utorok 11. apríla 2017

Bezohľadný darebák

Z anglického originálu: Cold-Hearted Rake (2015)

Autor:
Lisa Kleypas

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Lucia Lukáčová

Počet strán: 344

Rok vydania: 2017



Devon Ravenel má povesť nemravníka, ktorého čaru jednoducho nemožno odolať. Nečakane sa stáva dedičom panstva a titulu. Prestížne postavenie v spoločnosti však ide ruka v ruke s nechcenými povinnosťami. Devon sa tak nevyhne zodpovednosti ani viacerým nepríjemným prekvapeniam. Jeho panstvo sa topí v dlhoch a sídlo obývajú tri sestry zosnulého grófa, mladé dámy bez príjmu a vena. Spoločnosť im robí Kathleen, lady Trenearová, krásna mladá vdova. Jej bystrý úsudok a odhodlanie narazia na Devonovu nebezpečnú povahu. Kathleen vie, že zhýralcovi nemôže veriť, no ich vzájomná príťažlivosť sa nedá poprieť. Devon sa zaprisahá, že urobí všetko pre to, aby mu patrila. Kathleen sa márne bráni jeho prefíkanému zvádzaniu. Dokáže si ho udržať od tela a odolá bezočivému darebákovi?
 


Je super, že sa Lisa rozhodla, po niekoľkých rokoch písania iba románov zo súčasnosti, opäť vrátiť k historickým romanciam. Tie jej vždy išli na výbornú. Je pravda, že keď už sa znova odhodlala k ich písaniu, každý čitateľ (obzvlášť nežného pohlavia) automaticky kládol na jej najnovší román vysoké nároky. Nebolo to tak v mojom prípade, skôr som na to išla viac opatrne (Nerada mám privysoké očakávania a nakoniec som sklamaná). Nuž, tu som tie očakávania vysoké nemala a som tomu rada, lebo, pravdu povediac, asi by som bola sklamaná.

Z tejto knihy som trochu v rozpakoch. Vôbec, ale vôbec, som nemala tušenia, čo si myslieť o hlavných hrdinoch. V podstate ich najlepšie vystihol Devon týmito slovami:


Ja som naničhodník a ona je beštia...

Pravda pravdúca. Devon je mladý muž, ktorý znenazdania získava panstvo po zosnulom bratancovi - grófovi Trenearovi. K panstvu tiež patrí aj vdova Kathleen a tri mladé dievčiny, sestry zosnulého grófa. Okrem prekrásnej, tiche a láskavej Helen, sú všetky ostatné čertice. Pandora a Cassandra si absolútne netykajú s morálkou a spoločenskou etiketou. Sú to malé divošky. Darmo sa ich Kathleen spolu s Helen snaží niečomu priučiť. Ani jedna nemá dobré vyhliadky do budúcnosti. Sú bez vena. A kto by chcel manželku bez majetku? To sa v smotánke "nenosí". 

A Devon, nový gróf, majiteľ všetkého dedičstva, nemá s nimi zľutovania. Sídlo chce predať a ženy nech si idú, kam len chcú. Nie je to jeho vec. I keď, Kathleen sa nemieni tak rýchlo a ľahko vzdať. Nového pána sa nebojí. Veď z vdovských peňazí sa nejako už len svetom pretlčie. Nemá čo stratiť, a tak Devonovi pekne strpčuje pobyt na panstve a dáva mu jasne pocítiť, čo si o ňom myslí.

Neviem, či to bolo prekladom, alebo len autorkinou vinou, no z knihy som mala pocit, že je taká nijaká, taká kostrbatá, akoby autorka nevedela celkom presne, čo chce napísať. Len si tak sadla a dala niečo dokopy. Obaja hrdinovia boli príliš silné osobnosti, čo sa veľmi "bilo". Ich láske sa len ťažko dalo uveriť... možno keby im dopriala autorka viac strán... i keď, neviem, či by to pomohlo 😕

V každom prípade, na ďalšiu knihu zo série ma Lisa navnadila dostatočne. Možno je to tým, že pôjde o príbeh jemnej, milej dievčiny (lady Helen) a veľkého, silného muža (Winterborna). Táto kombinácia mi sedí viac 😉

Moje hodnotenie: ★★


Ravenels
1. Cold-Hearted Rake (Bezohľadný darebák)
2. Marrying Winterborne (Nemilosrdný magnát)
3. Devil in Spring (Neodolateľný pokušiteľ)

4. Hello Stranger (Tajomný neznámy)

5. Devil´s Daughter (Skrotený búrlivák)
6. Chasing Cassandra (Prenasledovaná kráska)
7. Devil in Disguise

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára