utorok 21. augusta 2018

Ukradená nevěsta

Originál: The Stolen Bride (1990)

Autor: Jo Beverley

Vydavateľstvo: Baronet

Český preklad: Jana Pacnerová

Počet strán: 248

Rok vydania: 2016


Beth Hawleyová prichádza na zámok lorda Wraybourna, aby pomohla mladej lady Sophii Kyleovej s prípravami na svadbu. Okolnosti ju donútia cestovať do cieľa spoločne s dvomi ďalšími ľuďmi – sirom Mariom Fletcherom, ktorého kočiar sa nešťastnou náhodou prevrátil, a s neznámou postaršou ženou, ktorá upadla po nehode do bezvedomia. Mladá Sophie by sa mala na svadbu tešiť, ale trápi sa. Zdá sa jej, že jej snúbenec lord Randall sa k manželstvu stavia trochu zdráhavo. Napätie medzi snúbencami sa zväčšuje a na zámok prichádzajú výhražné anonymné listy. Zdá se, že budúcnosť mladého páru ohrozuje záhadné tajomstvo zo Sophiinej minulosti. Beth a Sophie sa obracajú s prosbou o pomoc na sira Maria...


Toto bolo trápenie 🙉

Na tejto knihe bolo jasne vidieť, že Jo píše iba krátko (ide o tretí román z jej prvej série Renfrew/Kyle). Výrazne to cítiť na jej štýle, ktorý poznám skôr už vycibrený z jej ostatných románov. A možno by mi ten kostrbatý štýl ani tak neprekážal, keby mala kniha pútavý príbeh. Avšak nemala. 

V knihe vystupuje priveľké množstvo postáv, čo sa skôr hodí do rozsiahleho románu, nie do útlej knižočky akou je táto. Z čoho som ale bola najviac rozčarovaná pri čítaní bolo, že som sa nejedenkrát pristihla pri tom ako rozmýšľam, či je hlavnou hrdinkou Beth (čo, myslím si, pôvodne mala byť) alebo je ňou lady Sophie 😑

Beth bola dosť nevýrazná na hlavnú hrdinku. Nazvala by som ju nudná. Sophie zase bola príliš mladá a naivná. Trochu upišťaná a nevyrovnaná. Mala chaos vo svojich citoch a i keď vehementne tvrdila, že Randalla miluje, niekde vo svojom vnútri o tom nebola pevne presvedčená. A to nehovorím o Randallovi. Jeho lásku k Sophii som mu neuverila ani na krátky moment. Jasný záletník, ktorý sa len nedopatrením stal Sophiiným snúbencom. No príliš hrdý, aby to pripustil. 

Ďalšia vec je, že príbeh vedľajších postáv Sophie a Randalla ma zaujal viac ako príbeh hlavných hrdinov - Beth a Maria. Pritom Mario mi bol sympatický. No prečo si vybral práve nevýraznú Beth? (To vie asi len spisovateľka.) 

Ono je to v podstate jedno. Dôležité je, že kniha skončila očakávaným happyendom a ja som ju mohla vrátiť do poličky 😁 Aj keď teda, stálo ma veľa premáhania, aby som ju vôbec dočítala. Tuším v (ne)dohľadne dlhej dobe nevezmem do rúk žiadnu z Joiných kníh.

Moje hodnotenie:

Renfrew/Kyle
1. Lord Wraybourne's Betrothed (Snoubenka lorda Wraybourna)
2. The Stanforth Secrets (Stanforthská tajemství) 
3. The Stolen Bride (Ukradená nevěsta)
4. If Fancy Be the Food of Love (in A Regency Valentine)
5. Emily and the Dark Angel (Emily a Temný anděl)
6. The Fortune Hunter
7. Deirdre and Don Juan

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára