sobota 23. novembra 2013

Kliatba

 
Názov knihy: Kliatba (2013)

Autor: Jana Pronská 

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 208

Rok vydania: 2013, 2017, 2018




Kliatba nešťastnej matky odsúdila Markusa Berzeviča pred mnohými stáročiami na večný život – kliatba taká mocná, že sa ju nedarí zlomiť nijakými čarami. Keď Markus stráca aj poslednú iskierku nádeje, na jeho tajomný Čierny hrad v hlbokých lesoch osud zaveje krásnu Verenu z Orlay. Verena je výnimočná mladá žena, no bude jej srdce dosť veľké a myseľ dosť slobodná, aby prijala neuveriteľnú pravdu o záhadnom hradnom pánovi? 


Pekné, veľmi pekné. Príbeh v sebe nesie prvky fantasy, mystiky a trochu i rozprávky. Priznám sa, po tom, ako pani Pronská prezradila, že pracuje na knihe, v ktorej budú všetky tieto prvky (okrem rozprávky), vzbudila moju zvedavosť. Neodolala som! :-)

Pravdou je, že od Meyerovej Twilight ságy sa akoby roztrhlo vrece s fantasy príbehmi - dnes je skôr problém vyhnúť sa knihe, v ktorej sa nespomínajú upíri alebo anjeli, démoni či elfovia. Avšak ľudí stále lákajú fantazijné svety plné záhadných bytostí...  Kliatba nič z toho neponúka. Našťastie. A za to autorke ďakujem. Týmto dielom ukázala, že aj bez upírov či padlých anjelov sa dá napísať dobré fantasy. 

Hoci knižka obsahuje prvky mystiky, ostáva v prvom rade historickou romancou. Tu musím podotknúť, že pani Pronská zreje ako víno - čím dlhšie píše, tým jej to ide lepšie ;-) Vzťah medzi hlavnými hrdinami je plný iskier. Doslova som cítila ich vzájomnú príťažlivosť. Ich prvý bozk mi dokonca vyvolal zimomriavky na tele. Vskutku brilantný opis.

Celkovo je príbeh veľmi pútavý, dej plynie hladko, dynamicky... Dielo mi máličko pripomenulo rozprávku Kráska a zviera, kde krásna Bella ostala na hrade zahalenom v hustej hmle a černote, a kde stretla Zviera... Markus je ako Zviera, i keď v tomto prípade mu autorka nechala podobu krásneho muža. Tiež je však životom ošľahaný a kliatbou spútaný. A iba pravá láska dokáže kliatbu zlomiť.

Kto má rád romantické príbehy, kto má rád tvorbu Janky Pronskej a kto má rád tajomstvá, potom si na tejto knižočke iste "zgustne".


Moje hodnotenie: ★★  

Kliatba
1. Kliatba
2. Jorga
3. Princezná z Izmiru 

 
Prečítajte si tiež: 
Recenziu ku knihe Zradená ľúbosť - klik 
Rozhovor so spisovateľkou - klik

5 komentárov:

  1. Kniha, ktorá vyzerá veľmi pútavo. Plánujem si ju prečítať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zbožňujem príbehy medzi nebom a zemou. Pani Janka je úžasná autorka.Čítanie na jeden dych...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. kupila som ju mame, no musim si ju co najskor precitat aj ja, anotacia ma velmi zaujala. Tesim sa. Katarina

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vynikajúca kniha, ktorú vrelo odporúčam každému milovníkovi kvalitných historických románov, no rovnako aj tým, ktorí majú radi mystiku a tajomno. Janka Pronská má vynikajúci štýl a knižku zhltnete jedným dychom. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. super kniha.. od zaciatku az do konca! z

    OdpovedaťOdstrániť