streda 1. júla 2015

Tajemství svádění

Z anglického originálu: The Secret to Seduction (2007)

Autor: Julie Anne Long


Vydavateľstvo: Euromedia - Ikar CZ

Český preklad: Jana Jašová

Počet strán: 382

Rok vydania: 2014


Sabrina Fairleighová spolu s priateľkou Mary prichádzajú do vidieckého sídla grófa z Rawdenu La Montagne. Vyrástla vo vikárstve v malom mestečku a toto je prvá možnosť nahliadnuť do sveta vyšších vrstiev. Tajne dúfa, že kaplán Geoffrey Gillray ju čoskoro požiada o ruku. Ich budúcnosť vidí jasne - chce s ním ísť na misie do Afriky. Osud jej však do cesty postaví iného Gillraya – Rhysa, grófa z Rawdenu, známeho medzi smotánkou ako škandálneho básnika, ktorý vydal zbierku Tajomstvo zvádzania a pestrým životom samopašníka. Keď opustí Londýn, aby sa na vidieku na chvíľu ukryl, netuší, že tu narazí na okúzľujúcu, avšak počestnú vikárovu dcéru. Dokáže ju zviesť a prebudiť v nej vášeň?



Pani Long som už zaregistrovala spomedzi autoriek literatúry historickej romantiky. A toto je prvá z kníh, ktorá sa mi od nej dostala do rúk. Musím sa priznať, že som z nej trochu rozpačitá. 

Nielenže bola nekonečne dlhá, ale aj nudná. Spočiatku som sa tešila sa "laškovanie" medzi hlavnými hrdinami. Vyzeralo to na celkom príjemné a vtipné prestrelky. No nakoniec som si toho vtipu veľmi neužila. Muž, básnik, znie neuveriteľne romanticky, no mám k tomu slovu akúsi averziu. Muž by mal byť v prvom rade chlapom - veľkým, svalnatým, spoteným, silným, pracovitým. Nie ufňukaným, recitujúcim básničky a tváriacim sa zhýralo a vychytralo. Nuž a keď nemá čitateľ v obľube hlavného hrdinu, môže to zachrániť hlavná hrdinka. Avšak možno v inej knihe. Sabrina je zvláštnou hrdinkou. Tvári sa inteligentne, no veľmi ľahko (až priľahko) podľahne Rhysovi. Tuším sa chlapec ani nemusí veľmi snažiť.

A v tom je zakopaný pes. Keď sa čitateľ nemôže chytiť/stotožniť so žiadnym z hrdinov, ostáva mu ešte posledná možnosť, ktorá by ho mohla k knihe pritiahnuť - dobrá a kvalitná zápletka. A napriek tomu, že táto kniha má tendenciu takú ponúknuť, predsa len, v porovnaní s ostatnými autorkami ide len o slabý odvar. 

Nechcem autorku odsudzovať, ani haniť jej robotu, no v tomto prípade si dovolím tvrdiť, že zlyhala práca redaktora. Niektoré scény mal poškrtať a vynechať - dej zbytočne naťahovali a dostával ma do štádia spiaceho režimu. To nie je plus pre žiadnu knihu. Byť na mieste prekladateľky, tak má kniha minimálne o stovku strán menej :-)

U mňa je to iba slabý priemer. Netvrdím, že autorke už nedám šancu, rada si od nej ešte niečo prečítam. No nebude to tak skoro.

Moje hodnotenie: ★★★

Holt Sisters trilogy
1. Beauty and the Spy (Kráska a špion)
2. Ways to Be Wicked (Hřích v barvě lilie)
3. The Secret to Seduction (Tajemství svádění)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára