pondelok 21. novembra 2016

Umění hříchu

Z anglického originálu: The Art of Sinning (2015)

Autor:
Sabrina Jeffries

 
Vydavateľstvo: Baronet


Český preklad: Dana Šimonová
 

Počet strán: 352

Rok vydania: 2016



Americký maliar Jeremy Keane, ktorý práve vystavuje v Londýne, hľadá dokonalý model pre svoje nové, trochu škandálne dielo v Yvette Barlowovej, sestre grófa z Blakeborough. Yvette súhlasí, že mu bude stáť modelom, avšak má podmienku, že ju Jeremy vezme do nevestinca, kde chce nájsť ženu, ktorá jej môže pomôcť vyriešiť rodinné tajomstvo.



Na Sabrinu Jeffries mám slabosť. Priznávam bez mučenia. No toto je prvá kniha, ktorú v jej tvorbe musím zaradiť medzi priemerné diela. Pritom téma romance je zaujímavá, prevedenie taktiež nie je úplne zlé. Naopak, je výborné, v podstate taký Sabrinin štandard. 

Úvodné kapitoly boli skvelé, vtipné presne na miestach, kde vtipné mali byť, iskrivé tak ako sa na správnu romancu patrí a všetko sa zdalo byť v dokonalom poriadku. Až kým sme neprišli do domu grófa Blakeborougha a Jeremy nezačal Yvette maľovať...
 
Rozmýšľala som nad príčinou, čo mi kazilo príjemný pôžitok z čítania. A prišla som na to, že jediný problém vidím v hlavnej hrdinke. Yvette je nezvyčajná, krásna, šarmantná, tak správne zvedavá, trochu vtieravá a hravá. No podľa autorkinho opisu to bola taká erdeg baba - a nemôžem si pomôcť, predstavila som si hneď Fionu zo Shreka, ale nie ako krásnu princeznú, ale ako zelenú obryňu. To by ešte tak nevadilo, no táto predstava mi akosi nepasovala k Jeremymu. Povahovo bola Yvette úplne iná ako Jeremy a neviem či by si tak dobre rozumeli aj v skutočnom živote. Okrem toho, až príliš rýchlo podľahla Jeremyho šarmu a horlivo sa vyžívala v spoločných intímnych chvíľach, čo mi trocha nekorešpondovalo s jej predchádzajúcimi skúsenosťami, kedy sa v láske sklamala.

Na druhej strane ma upútal jej brat Edwin, ktorý sa navonok prejavoval ako suchár a puntičkár, ktorý striehol na ňu a na Jeremyho ako jastrab, no vo vnútri to bol rozumný a citlivý muž. Jeho príbeh si určite nenechám ujsť 😉

Moje hodnotenie: ★★

Sinful Suitors
1. The Art of Sinning (Umění hříchu)
2. The Study of Seduction (Studie svádění)
3. The Danger of Desire (Nebezpečné poslání) 

4. The Pleasures of Passion (Vášnivý duel)
5. The Secret of Flirting (Tajemství flirtu)
6. The Risk of Rogues

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára