sobota 2. júna 2012

Hriech prvej noci

Názov knihy: Hriech prvej noci (2010)

Autor: Jana Pronská

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 200

Rok vydania: 2010


Príbeh sa odohráva na stredovekom Slovensku. Gabriel de Richnau sa kvôli poslednej vôli svojho otca ožení s Kristínou, nevlastnou dcérou vypočítavej vdovy Eufrozíny Peréniovej. Vďaka tomu získa rodinný majetok. Gabriel je však zhýralý do špiku kostí a po svadobnej noci odchádza preč. Keď sa po rokoch vracia, všetko je inak...


Už len to, že sa dej odohráva na Slovensku, ešte k tomu kedysi v Stredoveku, upútalo moju pozornosť a bola som zvedavá, ako sa pani Pronská vysporiada s touto dobou/témou. Popasovala sa vcelku dobre, uznávam.

Príbeh bol pútavý, aj keď mi chýbali rozsiahlejšie opisy, na aké som navyknutá u iných autoriek. Prišlo mi tiež zvláštne ako všetci Eufrozínu na slovo poslúchali. Pritom stačilo, aby sa vzbúrila proti nej aj jej dcéra Klára a príbeh mohol skončiť zaujímavejšie. Klára mala dosť dôvodov prečo by mala matku podraziť. Áno, vedela by som si v tom príbehu predstaviť viac intríg...

Moje hodnotenie:

1 komentár:

  1. Musím vám oponovat. Tato kniha byla první, kterou jsem od Janky Pronské četla a zaujala mne natolik, že jsem si začala shánět i další knihy od ní. Všechny se mi neobyčejně líbí. Jsou čtivé, s trochou erotiky. Pro mne je Janka královna slovenské romantiky.

    OdpovedaťOdstrániť