utorok 3. decembra 2013

Tracy Anne Warren sa svojimi postavami necháva viesť


Tracy Anne Warren je americká spisovateľka, ktorá za svoje knihy získala niekoľko významných ocenení. Slovenským čitateľom nie je neznáma. Kým postupne spoznávame príbehy z úspešnej série o bratoch Byronovcoch, autorka ich po večeroch sama číta, aby mohla pokračovať v písaní o ich ďalších členoch.

Vďaka jej ochote odpovedať mi na otázky, si teraz môžete prečítať náš spoločný rozhovor. 


Vždy ste chceli byť spisovateľkou?
- Už ako dieťa som si vymýšľala rôzne príbehy. A asi keď som bola v tínedžerskom veku, začala som snívať o tom, že budem spisovateľka.

Čo ste robili pred tým, ako ste začali písať? 
- Pracovala som v banke, v oblasti financií, neskôr pre realitnú spoločnosť a nakoniec na ministerstve školstva. 

Ako dlho už píšte knihy? 
- Prvú knihu som napísala v sedemnástich (ale nikdy nevyšla). V roku 2004 som predala svoj román The Husband Trap a po ňom nasledovali jeden po druhom romány z trilógie The Trap Trilogy v roku 2006. 

Vždy ste chceli písať romance z regentského Anglicka? Prečo ste si vybrali práve toto obdobie? Čím je vám blízke? Skúšali ste aj iný žáner? 
- Vždy som rada čítala romány práve z regentského obdobia, takisto na škole som študovala históriu a asi práve preto bolo regentské Anglicko prirodzenou voľbou pozadia pre moje romány. Avšak pred tým, ako som začala vôbec písať historické romance, som písala romány zo súčasnosti. Tie mi však vtedy nevydali. 

Odrážajú hlavné postavy reálnych ľudí? 
- Nie. Ani jeden z mojich hrdinov nemá charakter niekoho, koho poznám. Rada si však myslím, že postavy, ktoré vytváram sú dostatočne širokospektrálne, aby skutočne existovali. 


Kto alebo čo vás inšpiruje? 
- Inšpirovať ma dokáže veľa vecí. Múza si ma nájde pri rôznych príležitostiach, aj tých najmenších, niekedy mi stačí iba myšlienka. Televízia, filmy, knihy, časopisy ma takisto dokážu inšpirovať. A nakoniec, sama som denne inšpirovaná ľuďmi, ktorých poznám a milujem. 

Keby ste sa mohli ocitnúť v jednej z vašich kníh, ktorá by to bola a prečo? 
- Pravdepodobne by som si vybrala knihu Jediný dotyk. Jack je chytrý, vtipný a nadaný muž; bolo by fajn ho poznať a byť ním milovaná. 

Koľko hrdiniek sa vám najviac podobá? 
- Každá hrdinka má niečo zo mňa, ale ťažko mi je rozhodnúť, ktorá z nich mi je najviac podobná. 

Zapisujete si svoje myšlienky do notesa, keď vám niečo napadne kdekoľvek ste? 
- Ešte predtým ako som začala vydávať knihy, som si zapisovala svoje myšlienky do denníka. Teraz si zvyknem poznačiť zápletku alebo zaujímavú myšlienku už počas písania. Taktiež si zapisujem základnú osnovu pre každý príbeh, no neskôr si postavy aj tak urobia po svojom a nechám sa nimi viesť. 

Máte obľúbené miesto, kde píšete? 
- Píšem vo svojej pracovni doma.

Kto číta vaše knihy skôr než vyjdú? 
- Moja sestra Leslie. Moje knihy číta dokonca skôr ako moja editorka či agent. 

Máte popri písaní čas na čítanie? Čo ste čítali nedávno? 
- Zvyčajne čítavam pred spaním. Je to môj relax. V súčasnosti čítam vlastné knihy, konkrétne sériu Byrons of Braebourne, pretože sa chystám napísať príbehy o zvyšných troch Byronovských súrodencoch – Leovi, Lawrencovi a Esme. Objavia sa v mojej najnovšej sérii Rakes of Cavendish Square. Už je to dávno, čo som písala o Byronovcoch a potrebujem si osviežiť pamäť v niektorých detailoch. 

Inak som nedávno čítala knihy Daughter of Smoke and Bone od Laini Taylor, Dead After Ever od spisovateľky Charlaine Harris a Shadow’s Claim od Kresley Cole. 

Rozhovor pripravila a preložila © koki
Foto © archív Tracy Anne Warren

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára