utorok 14. októbra 2014

Neznámý manžel

Z anglického originálu: The Stranger I Married (2006)

Autor:
Sylvia Day
 
Vydavateľstvo: Levné knihy

Český preklad: Milena Malá
 

Počet strán: 304

Rok vydania: 2010



Lady Isabel Pelhamová je mladá, krásna vdova, ktorá si užíva život a je odhodlaná nestratiť viac v žiadnom zväzku ani srdce, ani slobodu, pretože mužom lásku neverí. Napriek tomu neodolá ponuke na sobáš od o niekoľko rokov mladšieho Geralda Faulknera, markíza z Graysonu. Uzavrú spolu výhodné manželstvo. Obaja sa k sebe veľmi hodia – sú plní chtíča, majú milencov, sú inteligentní a vehementne odmietajú zničiť si manželstvo tým, že by sa do seba zamilovali...


Toto dielo vyšlo u bratov Čechov ešte keď Sylvia Day nebola takým známym pojmom ako je dnes. Pravdaže v Amerike si získava srdcia čitateliek už od roku 2005 a jej romány sa už odvtedy radia medzi erotickú literatúru. Ja som mala možnosť prečítať si jej knihu Pýcha a potešenie, ktorá jej vyšla v roku 2011 (v preklade u nás v roku 2014) a len pre porovnanie - jej súčasná tvorba je výrazne lepšia a o niekoľko míľových krokov vpredu. Čo ju radí do skupiny spisovateľov, ktorí čím viac píšu, tým sú lepší a lepší :-)

Neznámy manžel mal tendenciu byť dobrou knihou. Tému zvolila autorka výbornú, len to podanie sa jej až tak nevydarilo :-( Knihu som čítala na dovolenke a často som sa pristihla pri tom, že sa radšej dívam na more ako do knihy na písmenká. Dokonca nepomohli ani Sylviine "chýrne" erotické scény.

Dej je nevýrazný, hlavní hrdinovia sú nemastní-neslaní a keď to zhrniem - kniha vyznieva nudne.

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára