utorok 23. marca 2021

Tajomný gróf

 

Originál: Tajomný gróf (2020)

Autor: Martina Hlubocká

Vydavateľstvo: BESTSELER

Počet strán: 240

Rok vydania: 2020
 
 
 
Ashton Kinkleyd, piaty gróf z Withmoru, sa do ženenia nehrnul. No jeho zmysel pre česť a snaha o pomoc dáme v netradičnej situácii, ho prinútili toto rozhodnutie zmeniť. Hannah O’Nellová zažila svoj prvý večer v spoločnosti londýnskej smotánky, a vonkoncom nepredpokladala, že na jeho konci bude zasnúbená. Navyše sa jej budúcim manželom mal stať muž, o ktorom takmer rok tajne snívala. Jej naivné srdce dúfalo v lásku ako z románu, no Ashtonovo rozhodnutie zostať slobodným starým mládencom malo svoj dôvod. A tak namiesto „Žili šťastne až do smrti“, si Hannah veľmi skoro po svadbe uvedomí, že vziať si niekoho, koho skutočne nepoznala, nebolo najšťastnejšie riešenie.  

Veľmi som sa potešila, keď som zistila, že na knižnom trhu máme ďalšiu slovenskú autorku, ktorá sa pustila do písania historických romancí. Také niečo si predsa nemôžem nechať ujsť 😃

Žiaľbohu, to nadšenie mi nevydržalo dlho 😔

Príbeh sa začínal dobre. Hlavná hrdinka absolvovala svoj prvý ples v spoločnosti svojej najlepšej kamarátky vojvodkyne. Stretáva sa tam s mužom svojich snov - grófom Ashtonom. Hoci vie, že ako žena bez titulu nemá šancu zaujať lorda, stane sa tak. Zhodou náhod sa s ním dokonca zasnúbi! Svadba je nečakane rýchla (čo trochu nekorešponduje s tým, že Ashton sa do chomúta neženie, naopak chce ostať starým mládencom 😬), Hannah sa ani nenazdá a je manželkou grófa. Hrdinovia dostávajú priestor na vzájomné spoznávanie sa. 

Ashton je hrdina, ktorému plne pasuje prívlastok "tajomný gróf". O jeho pocitoch sa čitateľ dozvedá iba málo, o jeho myšlienkach ani toľko. Čo je škoda, pretože čitatelia romancí očakávajú silné emócie. Chcú vedieť, kedy a ako sa do hrdinky zamiluje, chcú vidieť prostredníctvom jeho konania, ako na nej ľpie, chcú počuť, že sa mu jeho milená páči, chcú cítiť iskrenie vo vzduchu. 

Hannah je sympatickou hrdinkou. Je naivná - tak akurát. Ashton sa jej páči, cíti k nemu náklonnosť. A keď vidí, že Ashton sa nemá k činu, naberie odvahu a sama sa vydá za ním. Robí všetko pre to, aby si získala jeho náklonnosť... aby ho bola hodna. Okrem toho, má veľké srdce a vie odpúšťať. Ashton potrebuje odpustenie, pretože po odhalení jeho tajomstva by asi nejedna panna horko zaplakala. Aj ja som len krútila hlavou a rozmýšľala, prečo niečo také hrdinom autorka pripravila. Prečo z hrdinu spravila totálneho hlupáka?

Pri čítaní tohto románu som mala niekoľkokrát chuť ho zavrieť a viac neotvoriť. Ani nie tak kvôli deju. Iritoval ma skôr neskorigovaný text. Toľko chýb som v knihe už dávno nevidela 🙈 Temer na každej strane jedna... niekedy aj viac. Autorka mala šťastie, že som chcela vedieť, čo si pre čitateľa pripravila až do konca. A tak som ju neodložila (ale nutkanie bolo strašne, strašne, straaaašne veľké). Juj! Škoda.

 

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára