streda 11. januára 2023

Ďábel nosí kilt

Originál: The Devil Wears Kilts (2013)  

Autor: Suzanne Enoch

Vydavateľstvo: Baronet
 
Český preklad: Jana Pacnerová
 
Počet strán: 320
 
Rok vydania: 2019

 

Ranulf MacLawry, markíz z Glengaska, vtrhne do vznešenej londýnskej spoločnosti ako divoká búrka, prichádzajúca zo škótskej Vysočiny. Má v úmysle zachrániť svoju sestru, ktorá podľahla lákadlám v podobe kvetnatých lichôtok a zženštilých mužov odetých v saténe. Tí sa len oháňajú svojimi šľachtickými titulmi a ohŕňajú nos nad všetkým, čo patrí ku Škótsku. Ranulf ale zistí, že satén má svoje kúzlo, zvlášť keď zahaľuje krivky lady Charlotte Hanoverovej – slečny s jemnou pleťou, ostrým jazykom a vyhranenými názormi...
Charlotte má až po krk mužov s horkou hlavou, odkedy jej snúbenec zahynul v zbytočnom súboji. Odkedy je rana päsťou viac ako zmýšľanie mozgom? No napriek tomu má pre ňu drzý škótsky horal, ktorý je rovnako nebezpečný v tanečnej sále ako na bojovom poli, svoje kúzlo. Možno by mala prehodnotiť niektoré svoje názory
.

 

Suzanne Enoch vždy patrila k autorkám, ktorých knihy jednoducho "must have". A tak postupne, ako ich vydávali, ja som ich kupovala. Automaticky. Pri pohľade na svoju knižnicu začiatkom tohto roka si vravím, že by som si mala od nej niečo prečítať. Aby som nekupovala mačku vo vreci. Veď, čo ak mi už nemá čo povedať? Čo ak ma jej knihy už nebudú vedieť potešiť?

Zistila som, že mám od nej až štyri neprečítané série. Štyri!!! Pričom dve z nich majú po štyri diely a dve po tri! To je už celkom slušná kôpka kníh, všakže? Potom som sa pozrela na knihy bližšie a presne som vedela, prečo som ich ešte nečítala. Lebo Škóti. Vysočina. Barbari, diabli, divosi. Všetko, čo veľmi nemusím/neobľubujem v historických romanciach. Radšej mám "uhladených" mladíkov z noblesných londýnskych sál, alebo príbehy z anglického vidieka. 

No keďže je tých neprečítaných kníh tak veľa, vravím si, musím ich prečítať. Skôr než od Suzanne vyjde niečo nové a ja si to opäť automaticky hodím do košíka. A tak som sa vrhla na sériu Scandalous Highlanders aka Skandální Skotové. Nuž, a tuším sa na Škótov začínam pozerať trochu ináč 😉

Ďábel nosí kilt je prvou knihou v sérii, kde prím hrajú štyria súrodenci (áno, každý z nich má svoj vlastný príbeh) - najstarší Ranulf (vodca klanu), Aaron, Munro (prezývaný Medveď) a najmladšia Rowena. 

Očakávania z knihy sa blížili k nule, no napriek môjmu entuziazmu 😏 som sa pustila do čítania. Veď, keď sa mi nebude páčiť príbeh a nezačítam sa ani po päťdesiatke strán, nechám Suzanne Suzanne a knihu posuniem inému čitateľovi. Ach, ale, začítala som sa. A to okamžite. 

Kniha ma chytila a nepustila. Za jeden predĺžený víkend som zhltla celú sériu! Ty můj smutku!

Hlavný hrdina je Ran - typický hrdý Škót. Po nečakanej smrti svojho otca a následnej matkinej samovražde, vedie klan MacLawryovcov od svojich pätnástich. Jeho sestra Rowena práve dovŕšila osemnásť a jej túžbou je zažiť debutantskú sezónu v Londýne. Ranulf s tým nesúhlasí. Nevidí dôvod, prečo by jeho milovaná sestra, mala odísť tak ďaleko. Navyše k nenávideným Anglánom. Tu, na Vysočine, jej je predsa dobre, nie? Nič jej nechýba a navyše tu má aj lásku svojho života - Lachlana, ktorý s nimi vyrastal a ona od malička vyhlasovala, že si ho raz vezme za manžela.  

Winnie má ale tvrdú hlavu a do Londýna utečie proti jeho vôli. Ranulfovi neostáva iné, iba ju tam nasledovať. Jeho predstava je, že ju v Londýne doženie, naloží do koča a vydá sa s ňou naspäť do Škótska. Plány sa však zmenia. Rowena je tvrdohlavá, nechce s bratom odísť, no viac ako jej tvrdohlavosť ho presvedčia ostať argumenty krásnej Charlotte Hanoverovej, ktorej rodina jej sestru s radosťou na sezónu prichýlila. 

Charlotte je hrdinka, ktorá si veru servítku pred ústa nedáva. Má 25, je už v podstate starou pannou, a je zmierená s tým, že to tak možno ostane navždy. Avšak pohľad na vysokého, hrdého a drzého horala jej rozbúcha srdce. 

Musím priznať, že ich slovné výmeny si nevychutnávali iba hrdinovia, ale i ja. Bolo úžasné sledovať, ako zarytý Škót začína podliehať kúzlu Angličanky a mení sa z barbara na ľudskú bytosť. Učí sa riešiť problémy nie päsťami, ale rozumom. 

Príbeh je plný dobrodružstva, slovných prestreliek i romantiky. Má všetko, čo má správna romanca mať.

Je skvelé vedieť, že Suzanne Enoch stále patrí medzi autorky, ktorých knihy jednoducho musím mať. Aj po rokoch píše pútavo, a ja sa teším, že aj po rokoch si jej knihy dokážem s chuťou vychutnať.

 

Moje hodnotenie: ★★★★★

 
Scandalous Highlanders
1. The Devil Wears Kilts (Ďábel nosí kilt)
2. Rogue With a Brogue (Nezkrotný horal)
3. Mad, Bad and Dangerous in Plaid (Návrat na Vysočinu)
4. Some Like It Scot (Někdo to rád skotské)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára