štvrtok 12. októbra 2017

Hriešne krásny

Z anglického originálu: Gorgeous as Sin (2009)

Autor:
Susan Johnson
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Milan Kopecký
 

Počet strán: 264

Rok vydania: 2010



Rosalinda Saint Vincentová je emancipovaná vdova – vlastní malé kníhkupectvo, bojuje za ženské práva a potajme si privyrába písaním šteklivých príbehov. Okrem muža jej k spokojnosti nechýba vôbec nič. Jedného dňa sa v jej živote objaví Fitz Monckton, vojvoda z Grovelandu. Je krásny, mužný, bohatý, ženy z celého Londýna mu ležia pri nohách. Aby svoje bohatstvo ešte zveľadil, stavia luxusné domy v štvrti, kde stojí aj kníhkupectvo pani Saint Vincentovej. S použitím svojho šarmu a napchatej peňaženky jej navrhne, že odkúpi a dá zbúrať jej obchodík prekážajúci jeho plánom. O tom však Rosalinda nechce ani počuť, hoci v prítomnosti očarujúceho šľachtica sa jej od úžasu zatajuje dych...


Suka.

Slovo, ktoré mi neustále rezonuje v hlave, odkedy som knihu dočítala. A asi ešte aj dlho rezonovať ostane. Hlavný hrdina totiž takto "nežne" oslovoval svoju milú. V posteli i mimo nej. Nesmierne mi to "rezalo" uši/oči (všetky zmysly). A postupne ako dej pokračoval, sa to odrážalo na výslednom hodnotení knihy. Zistila som, že jej postupne sťahujem hviezdičku za hviezdičkou. Pritom kniha začala veľmi sľubne. Hlavná hrdinka Rosalinda bola majiteľka kníhkupectva. Knihomoľka a milovníčka kníh v jednom. K tomu bojovníčka za práva žien. Čo môže byť lepšie? 😁

Rosalinda bola múdra, vzdelaná žena, napriek dobe, v ktorej žila a ktorá ženám v tomto smere vôbec nepriala. Preto mi bolo čudné, prečo ju rajcujú sprosté slová či vulgárne oslovenia. Nuž ale, každý sme nejaký. Niekto má rád, keď mu hovoria miláčik, iný zase uprednostňuje oslovenie suka. Kto som, aby som súdila? 

Rosalinda bola trochu divoká, o tom potom, v mnohých veciach nespútaná a otvorená voči všetkým možnostiam. V podstate, všetko vcelku fajn vlastnosti. Odvážne, drzé, prostoreké hrdinky majú čitateľky rady. I ja. Ale prostoreké odtiaľ potiaľ. Všetko má svoje hranice. Alebo by aspoň malo mať. 

Hrdina bol krásny, bohatý, úspešný mladý muž. Myslel si, že mu všetci budú ležať pri nohách už len vďaka tomu, že na nich vrhne jeden zo svojich očarujúcich pohľadov. Myslel si, že podobne jeho šarm zaúčinkuje aj na mladú vdovu, ktorá vlastnila obchod priamo v dome, ktorý chcel kúpiť. No nestalo sa tak. Rosalinda bola voči Fitzovmu úsmevu, dokonca i peňaženke, odolná. I keď nie veľmi dlho. Jeho šarmu nakoniec podľahla, veď prečo by aj nie? Bola mladá, bez záväzkov - prečo by si neužila s krásnym fešákom? No o predaji svojho obchodu neuvažovala ani najmenej. A keď sa zvrtla reč na jeho predaj, Rosalinda si tvrdohlavo stála za svojím. Obchod nepredá a hotovo. Vojvoda sa môže postaviť aj na hlavu. Toto sa mi na knihe páčilo. Jej pevná a nezlomná vôľa. Za to som knihe musela dať hviezdičku 😏 Ale to bolo asi tak všetko, za čo si ju kniha vyslúžila. 

Úprimne, kebyže som si ju nevzala so sebou na dovolenku ani by som sa neunúvala ju dočítať. Takto som veľmi nemala na výber 😬 Zlá voľba. Veľmi zlá voľba. 

Komu však neprekáža drsnejší slovník medzi milencami, hor sa do čítania! Miestami to bolo aj fajn - i keď na môj vkus dejovú líniu o dosť ukracovali sexuálne scény. 

Na záver mi neostáva iné ako konštatovať, že s touto autorkou nebudeme kamarátky. V tomto prípade u mňa platí heslo: dvakrát a dosť (viď recenziu ku knihe Skandální vztah). Stačilo. Finito. Basta. Ciao.

Moje hodnotenie: ★☆

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára