utorok 18. júna 2019

Cesta domov

Originál: Love´s Fortune (2014)

Autor: Laura Frantz

Vydavateľstvo: i527.net

Preklad: Jana Hlatká

Počet strán: 344

Rok vydania: 2019


Rowena „Wren“ Ballantyneová žila od malička v Kentucky a o veľkom dome a veľkom bohatstve jej starého otca v Pensylvánii sa u nich veľa nehovorilo. Keď jej otec dostane list, v ktorom ho rodina volá späť, Wren ide s ním a čoskoro sa ocitne v úplne novom svete. Sú tam príbuzní, ktorých nikdy nestretla, tance, ktoré sa nikdy neučila, a hoci si myslela, že svojho otca pozná, zistí, že má aj inú stránku. V snahe zapadnúť sa spriatelí s Jamesom Sackettom, najlepším lodivodom Ballantyneovskej spoločnosti. Ani s jeho pomocou sa však medzi smotánkou necíti dobre. Vydá sa teda vlastnou cestou... do nebezpečenstva?


Wren je spokojná so svojím životom. Spolu s otcom žijú v Kentucky a nič im nechýba. Keď však jej otec dostane list so žiadosťou, aby sa vrátil do Pensylvánie, neváha ani minútu a berie Wren na miesto, ktoré bolo kedysi jeho domovom. 

Pre Wren je v Pensylvánii všetko nové, spoznáva svojich príbuzných a čoraz väčšie zaľúbenie nachádza v Jamesovi Sackettovi, ktorého spoznala už počas plavby loďou, na ktorej bol lodivodom. 

Jamesovi nie je krásna Wren ľahostajná, avšak vie, že musí od nej držať ruky preč...

Romantická línia bola v knihe veľmi pekne opísaná. Autorka vykreslila hlavných hrdinov sympaticky a tak si ich čitateľ rýchlo a ľahko zamiloval. (Najmä Jamesa 😚) 

Musím ale podotknúť, že pri čítaní som mala opäť rovnaké pocity ako pri čítaní predchádzajúcich kníh série - prosto, že autorka nedotiahla načaté témy do konca. Niečo rozohrala, niečo naznačila, ale potom akoby pri písaní iných scén na to zabudla a už sa k nim nevrátila, aby ich dokončila. (Niekto by jej mal povedať, aby vymenila redaktorku, očividne je nevšímavá 🙈) 

Ďalšia vec, ktorá mi prekážala bolo to obrovské množstvo postáv. Vyznievalo to zmätočne. Ja viem, že išlo o tretí diel série, ktorá sa každou knihou posunula o generáciu vpred, ale ja som v tom začínala mať guláš - kto bol z ktorej generácie a v akom príbuzenskom vzťahu bol k tomu a tomu človeku? Na jednej strane fajn, nútilo ma to premýšľať, na strane druhej ma to však spomaľovalo v čítaní. A popravde, zaujímala ma Wren a James, nie ich bratranci, sesternice, tetky, ujkovia, starí rodičia atď. Ničím dej neposunuli, ničím ho neobohatili... takže, na čo ich spomínať? 

Tiež ma sklamal Ansel, Wrenin otec. V predchádzajúcej knihe patril medzi vedľajšie postavy a ja som si ho obľúbila. Myslela som si preto, že bude mať zaujímavejší život (úprimne, radšej by som si prečítala jeho samostatný príbeh). Škoda, že tu vystupoval sporadicky a v podstate vyznel ako suchár, nie ako priebojný mladík, akého si pamätám z knihy Na druhom brehu

Napriek všetkým mojim výtkam sa kniha číta príjemne. A od autorky to bol pre mňa najlepší príbeh z celej série. No už teraz viem, že s Laurou nebudeme kamošky 😔

Moje hodnotenie: ★★★

The Ballantyne Legacy
1. Love´s Reckoning (Kováčov učeň)
2. Love´s Awakening (Na druhom brehu)
3. Love´s Fortune (Cesta domov)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára